9 Ocak 2015 Cuma

Örgülere devam :)

Merhabalar,

Umarım herkes için bol eğlenceli bir yılbaşı olmuştur.  Biz İtalya da Milano da girdik bu sene yeni yıla. Donduk tek kelimeyle, nasıl sert bir hava dönüşte İstanbul baharı yaşıyormuş gibi geldi :))

Tamam sadece 1 günlüğüne belki :)) Burda da soğuk havalar devam edince dikiş kenara kaldı biraz, örgülere devam. 

Bu modeli geçen günlerde Derya Baykal'dan izlemiştim.  Arkaya ponpon öne de taşlı bir süs eklenecek. 


Daha yakın hali :) iki kat orta kalınlıkta ip, 76 ilmek. Model detayı isteyen olursa anlatmaya çalışırım. 


Bu da geçen sene başlanıp bu sene biten bir boyunluk. Haroşa örgü sadece ama ip çok şirin kendiliğinden çiçekleri aynı yöne çekersen baklava deseni oluşturuyor. 

Bir de yemek tarifi var :)) Ee hayatın keyfi dimi :)) 

Bu da Derya Baykal'ın programında duyup denediğim bir şey. Çok pratik ve çıtır çıtır bayıldık biz. 


PRATİK LAHMACUN 

Ben iki kişilik yaptım. Fotoğraflardaki yarısı yenmiş hali.  Ortalama 20 parça çıktı. 
İçi için:
175 gr dana kıyma
1 soğan 
2 diş sarmısak
1/5 demet maydanoz
1 kaşık biber salçası 
( ben pişmiş domates yemiyorum, isterseniz domates de ince doğrayıp koyabilirsiniz.  )
Tuz, karabiber, acı pul biber
1 kaşık fındık yağı yada ay çiçek. 

1 yufkayı serin içine yağ ile suyu karıştırıp sürün ikiye katlayın. Elinizde birbirine yapışsın diye hafif bastırın. 

Yuvarlak bir kase ile yada çocuklar için farklı şekillerde kesin yufkadan. Üzerine harcınızdan yayın, çok koymayın pişmez yoksa.  

Fırında 180 derecede abartmıyorum 5 dakikada pişiyor. Çıtır çıtır, hafif ve çok lezzettli. 

Afiyet olsun :))

6 yorum:

  1. boyunluk da şapka da harika.. elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  2. Lahmacun da süper fikir:) çok şık olmuşlar güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, bukış günü yapılabilecek en güzel şeyler.

    YanıtlaSil
  4. Sizi kardeş blogların birinden buldum. Takibe aldım. Beğeneceğiniz bloğuma sizi de beklerim. Sevgiyle kalın. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Nilgün Hanım. Bloğunuzu gezdim ve tanıştığımıza da çok sevinerek takibe aldım. Sevgiler

      Sil